RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TAHUN 2020
| |||||||||||
01) MINGGU / HARI / TARIKH :
|
1 / KHAMIS / 02 JANUARI 2020
| ||||||||||
02) KELAS / MASA / MATA PELAJARAN :
|
4SN1 / 12..00 PM – 12.30 PM / PENDIDIKAN SIVIK & KENEGARAAN
| ||||||||||
03) TEMA / STANDARD KANDUNGAN
|
UNIT 10A: Etika Kerja Cemerlang
| ||||||||||
04 STANDARD PEMBELAJARAN
|
Etika Kerja Cemerlang
| ||||||||||
05) OBJEKTIF PEMBELAJARAN
|
Pada akhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· menjelaskan etika kerja cemerlang,
· menghuraikan kepentingan etika kerja cemerlang,
· mengamalkan etika kerja cemerlang untuk kemajuan diri dan negara,
· menghayati etika kerja cemerlang, dan
· menghargai usaha meningkatkan etika kerja cemerlang
| ||||||||||
06) KRITERIA KEJAYAAN
|
Pelajar berjaya sekiranya berupaya dalam kumpulan tiga orang.
· menjelaskan etika kerja cemerlang,
· menghuraikan kepentingan etika kerja cemerlang,
· mengamalkan etika kerja cemerlang untuk kemajuan diri dan negara,
· menghayati etika kerja cemerlang, dan
· menghargai usaha meningkatkan etika kerja cemerlang
| ||||||||||
07) PBS (PPPM)/ STANDARD PRESTASI
|
Tahap Penguasaan
· menjelaskan etika kerja cemerlang,
· menghuraikan kepentingan etika kerja cemerlang,
| ||||||||||
KAEDAH/AKTIVITI PDP
|
Perbincangan
Penyelesaian masalah
Latihan berkumpulan
|
Sumbangsaran
Simulasi
penerangan
|
semakan
cooling down
warm up
|
projek
latihan individu
| |||||||
07) Elemen Merentas Kurikulum (EMK)
|
NILAI: _________________
EMK
Kreativiti & Inovasi
TMK
Keusahawanan
Lain – Lain : _____________________________
|
KEMAHIRAN PEMIKIRAN (KPS):
Membuat rasionalisasi
Memahami kronologi
Membuat interpretasi
Membuat imaginasi
Lain – Lain: _____________________________________
| |||||||||
08) STRATEGI PDP
I. KEMAHIRAN BERFIKIR (KB)
II. BELAJAR CARA BELAJAR (BCB)
|
Kajian Masa Depan
Konstruktivisme
Pem.Koperatif
Pem.Berasaskan Projek
|
Kentekstual
Didik Hibur
Pem.Masteri
|
Pembelajaran Akses Kendiri
Kocerdasan Pelbagai
Penyelesaian Masalah
Teknologi Maklumat
| ||||||||
09) KBAT / I-THINK /
ABAD 21 / PERINCIAN AKTIVITI
|
I-THINK
Peta Bulatan
Peta Pelbagai Alir
Peta Buih Berganda
Peta Pokok
Peta Dakap
Peta Alir
Peta Buih
Peta Titi
|
KBAT
Mencipta
Menilai
Mengaplikasi
Menganalisis
Memahami
Mengingat
|
ABAD KE-21
Kolaboratif
Proses
Kemahiran Hidup
Belajar Untuk Kehidupan
Pentaksiran Formatif
Fokus Murid
Lain – Lain
|
AKTIVITI
· Set induksi –pelajar diminta memberikan contoh etika kerja cemerlang.
· Pelajar berbincang dalam kumpulan tiga orang mencari maklumat tentang etika kerja cemerlang.
| |||||||
10) BAHAN BANTU MENGAJAR (BBM) :
|
ð Buku Teks
ð Modul BPK
ð Powerpoint
|
ð Internet
ð Projektor
ð Model
|
ð Spesimen
ð Gambar / Carta
ð Radas
|
Radio/TV
Video
Aplikasi quizizz
Google Form
| |||||||
11) PENILAIAN PDP :
|
ð Lembaran Kerja
ð Hasil Kerja
|
ð Kuiz
ð Lisan
|
ð Tugasan
ð Projek
|
ð Pemerhatian
ð Drama
| |||||||
12) REFLEKSI:
|
Mesyuarat / Kursus
Program Sekolah
|
Mengiringi murid keluar
Aktiviti Luar
|
Cuti Rehat / Cuti Sakit
Cuti Bencana / Cuti Khas
|
Cuti Peristiwa / Cuti Am
……………………..
| |||||||
Aktiviti PdP dibawa ke ______________________________________________________________________
Kerja rumah : _____________________________________________________________________________
| |||||||||||
Blog Archive
- December 2019 (2)
Thursday, December 5, 2019
RPH SK 4SN1 2 JANUARI 2020
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
RPH ASK 1RK1 3 JANUARI 2020 JUMAAT
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TAHUN 2019 01) MINGGU / HARI / TARIKH : 29 / SELASA ...
No comments:
Post a Comment